Implantáty a rakovina

Je samozřejmé, že se žádostí o augmentaci (zvětšení) prsů se na plastické chirurgy obracejí především dámy mladších věkových kategorií.
Neznám přesná statistická čísla, ale ze zkušenosti vím, že nejčastějšími pacientkami jsou mladé ženy ve věkové hranici mezi 25 – 35 lety. Augmentace prsů silikonovými implantáty by se jistě neměla nikdy dělat dívkám do 18 let, ale horní věková hranice není prakticky nijak omezená.
Jistěže žadatelek o zvětšení prsů s pokračujícím věkem ubývá, ale pacientky ve věku kolem padesátky se čas od času objeví. Nejstarší dáma, která v mé praxi tento výkon podstoupila, byla ve věku téměř 72 let , ale vypadala jako fešná padesátnice. Operaci i zahojení zvládla bez problémů a z výsledku měla opravdovou radost. Je to již několik let a stále vypadá velmi dobře a implantáty snáší bez jakýchkoliv komplikací.

Často se ženy ptají, nemají-li silikonové implantáty nějaký vliv na možný vznik rakoviny prsu. Nemají. Na toto téma byla vypracována v mnoha zemích celá řada dlouholetých sledování a studií a bylo jistě prokázáno, že procento žen, které onemocní rakovinou prsu s implantáty je naprosto stejné, jako u žen, které implantáty nemají.
V praxi to znamená, že máte-li implantáty, měla byste stejně jako všechny ostatní ženy chodit na pravidelné kontroly a mammografická vyšetření. Riziko vzniku rakoviny prsu je u všech žen stejné, ať s implantáty či bez nich a prevence je nejlepší možná obrana před tímto onemocněním.

Váš

MUDr. Svatopluk Svoboda - plastická chirurgie Praha.

Chcete více informací?

Napište nám!